vrijdag 16 mei 2008

Dag 44-48

Het was deze week een zeer drukke, maar leuke werkweek.

Maandag was het nog een gewone werkdag, maar ik moest wel nieuwtjes zoeken voor de showbizkrant. Ik heb stukjes geschreven over homofobe reggea-artiesten, Tom Cruise en Madonna. Daarom zijn er ook minder artikels deze week, want de showbizartikels worden niet op de website geplaatst. Het was eens iets anders, maar hopelijk moet ik dit niet te veel doen...

Dinsdag was een superdrukke dag. Ik heb drie items moeten bezoeken en 1 daarvan was het bezoek van Nederlands minister-president Jan-Peter Balkenende aan een school in Paramaribo. Balkenende was op tweedaags bezoek in Suriname en dit deel van het bezoek moest ik behandelen. Ik heb Balkenende ontmoet, maar ik mocht geen vragen stellen om in mijn artikel te schrijven.

Woensdag kwam ik op de redactie en ik zag, tot mijn eigen verbazing, dat 1 van de foto's die ik genomen heb van het bezoek van Balkenende aan de school op de voorpagina stond! In de krant zelf stonden er nog drie foto's en ik kreeg ook veel complimenten over het artikel.

Donderdag mocht ik voor het eerst naar het binnenland voor een item, en dan nog met het vliegtuig. Samen met Erna, van de binnenlandredactie, vertrokken we om 9 uur 's ochtends in een klein vliegtuigje naar Djoemoe. Na een uurtje vliegen over het regenwoud (wat echt zalig was) en tien minuutjes varen, kwamen we aan in het dorpje dat niet te bereiken is met de auto. Er werd een gerenoveerd ziekenhuis geopend en dat was dringend nodig, want de inwoners van Djoemoe moesten telkens naar Paramaribo als ze medische hulp nodig hadden.
Ik moest foto's nemen voor het artikel van Erna en ik zal er waarschijnlijk zelf ook nog een sfeerverslag over schrijven. Foto's volgen nog op Facebook.

Vandaag moest ik Erwin de Vries interviewen voor een artikel in de krant van 22 mei. Hij is een bekend schilder en op 22 mei is het zestig jaar geleden dat hij voor het eerst heeft tentoon gesteld.

De week is bijna voorbij, maar er wacht nog weekendwerk. Hopelijk niet te veel, want ik ben moe. Zondag zullen Coralie en ik ook helpen op een talentenjacht, dat wordt lachen...

Tot later!
Bart

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Yeah, strike 1 ! ! !
Bart op de voorpagina van DWT. Zijn wij fier of wat!? Heel sterke artikels. Ik vind dat verslag van Erna zo goed niet als die van jou. Jij citeert de mensen veel meer. Dat komt beter over. Voortdoen jong. Heel mooie foto van dat ziekenhuis.
Groeten uit Sint-X.

Anoniem zei

schitterend, zowel je vele foto's als je artikels zijn meer dan de moeite waard. 'the time of your life' in Suriname. Go Bart en Corie! :)
mail volgt.
greetz.

Olivier

Anoniem zei

Hallo,

Ik zie dat je zeer druk hebt. Dit is maar goed ook. Een goede voorbereiding op het latere echter werk.
Ik heb op het werk en omgeving reeds heel wat lovende woorden gekregen over je artikels en foto's. Doe zo maar verder.

Een fan uit de Kapelrie

Anoniem zei

Komaan Bart, zit hier vol spanning te wachten op je verslag van de talentenshow. Details man. Ik wil details!

Greetz