vrijdag 2 mei 2008

Dag 27-34

Hallo,

Dit weekend ben ik dus naar een hindoestaanse bruiloft geweest (Coralie was op weekend met een voetbalploeg). Vrijdagavond begon het feest bij de bruidegom thuis, zaterdag vertrokken we rond de middag naar Nickerie (5 uur rijden!) om de ceremonie bij te wonen bij de bruid thuis en tot laat in de nacht te dansen op vreemde, maar leuke hindoestaanse muziek.
Om 12 uur 's nachts was het dan ook nog eens mijn verjaardag en ik kan zonder aarzelen bevestigen dat het de bijzonderste verjaardag was in mijn leven. De sfeer en de omgeving alleen al... Als enige blanken vielen we natuurlijk op. Er was enorm veel volk en de 'blanke Vlamingen' werden natuurlijk op de dansvloer geroepen. Na uren dansen en vijf maal roti gegeten te hebben vertrokken we terug naar huis. Om 11 uur in de ochtend kon ik in mijn bed kruipen. Voor de rest ben ik nog gaan zwemmen op mijn verjaardag en zijn we 's avonds gaan eten.

Maandag, dinsdag en wonsdag volgden weer gewone werkdagen. Woensdagavond zijn we dan naar een optreden geweest van Sizzla, een overbekende reggea-dancehall ster hier. Het was een fantastische avond met een in Belgie ongeziene ambiance. Na het optreden hebben we nog presentator en DJ Chuck-D ontmoet die ons meenam naar een prive-afterparty. De avond was compleet. Gelukkig moest ik de dag nadien niet werken!

Donderdag zijn we naar White Beach geweest. Dat is een toeristisch plaatsje op een uur rijden van Paramaribo. Het strand is er ... wit en het water van de rivier bruin. Het was een dag gevuld met zonnen, luieren en zwemmen. Ik was een beetje teleurgesteld omdat ik meer van White Beach had verwacht en omdat de stoere mannen alleen maar meisjes wilden meenemen op hun waterscooters, iets wat ik ook zeer graag had gedaan.

Nu is het ondertussen al weer vrijdag. Vanavond moet ik gelukkig niet werken want ik ben moe. We gaan iets eten in een sjiek restaurant (Spice Quest) waar Stefanie (een huisgenoot) heeft moeten werken en daarna gaan we nog iets drinken. Morgen moet ik wel werken, maar dat is pas 's avonds dus ik kan uitslapen.

De derde werkweek zit er bijna op. Ik heb het al eerder gezegd: de tijd gaat snel.

Tot later
Bart

3 opmerkingen:

Anoniem zei

It's me again.
Gij hebt daar ook goed gefeest zeg! Amai. Ge werkt toch nog af en toe hè? Wij zitten hier met strontweer. De Heilig Bloedprocessie was helemaal uitgeregend.
Groeten vanuit Brugge.

Anoniem zei

Hallo Bart

Je hebt daar inderdaad de verjaardag van je leven meegemaakt. We zijn blij met de nieuwe leesvoer van je artikels (zo blijven we een beetje in jouw leefwereld van ginder hé).
Nog veel succes bij de krant!

groetjes uit Varsenare
Ma

Anoniem zei

Tja Bart, natuurlijk pakken die gasten liever een knappe madam mee op hun waterscooter dan een blanke Vlaming. Hoe zou je zelf zijn?