vrijdag 6 juni 2008

Dag 59-69

Hallo,

Niet veel speciaals te melden, buiten het feit dat we hier nog steeds iedere dag genieten van dit zalige land. We gaan wel veel gaan werken, maar we vinden nog steeds de tijd om te genieten van de zon, om te zwemmen, te winkelen, uit te eten, uitgaan...

We hebben ook een nieuwe huisgenoot, Ivanilho. Hij is een Surinaamse jongen die thuis niet meer kan studeren omdat het er te druk is geworden. Daarom zocht hij een kamer en via iemand bij De Ware Tijd kwam hij bij ons terecht. Normaal gezien trekken er vandaag ook nog twee mensen in. Familie van Marcel, onze huisbaas.

Gisteren was het hier groot feest in de stad. 5 juni was de officiele herdenkingsdag van 135 jaar Hindostaanse Immigratie in Suriname. Ik heb al (te) veel artikels hierover moeten schrijven, dus ik ben eigenlijk wel blij dat het voorbij is. Coralie en ik zijn gisteren ook een kijkje gaan nemen op het Onafhankelijkheidsplein waar er een groot feest was. Speciaal sfeertje en Coralie heeft veel leuke foto's genomen.

Dit weekend gaan we op trip naar Bigi Pan. Dat is een plaatsje dicht bij Nickerie waar je kan slapen in huisjes op het water en waar er veel dieren te zien zijn. Normaal gingen we langer gaan en ook nog de Blanche-Marie Vallen gaan bekijken, maar de redactie doet een beetje lastig en Coralie krijgt geen vrijaf voor maandag en dinsdag, dus kunnen we dat niet doen. Jammer.
Bigi Pan is naar het schijnt zeer mooi, dus ik kijk er al naar uit.

Ondertussen begint het einde te naderen. Ik ben hier nu nog amper een maand. Ik zal er dus ten volle van moeten genieten!

tot later
Bart

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,

het gaat rap te rap waarschijnlijk, en juist als het leuk is, gaat de tijd nog zoveel sneller dan je verwacht :)

Zeg, als je terugkomt dan verwacht ik wel een 'live' verslag van je :D het klinkt allemaal zo spannend en interessant! Kben eigenlijk echt stikjaloers, makomja :D

Veel plezier daar nog, geniet ervan!!!!

Eline (maar ik moest van mama zeggen dat het Lien was, omdat er blijkbaar nog een Eline ergens op dit forum zit :P )

Anoniem zei

Wat lig ik thuis toch onder de sloef, ik moest zeggen dat Eline = Lien = je nichtje.

xxxx